lørdag 19. februar 2011

de fleste ulykkene skjer i hjemmet


Godt plantet i sofaen på morgenkvisten ser jeg utover flott vinterlandskap her i Bø. Jeg har nå hatt en liten ferie, med en liten mellomlanding på jobb, før siste del av ferien sammen med lilletrøll startet i går. Planen er å dra på hytta i Fyresdal, men i første omgang har lilletrøll tatt seg en skitur på Lifjell, og jeg restituerer på sofaen. I løpet av den siste uken har jeg og øyfjelltrøllet hatt noen flotte turer på vestlandet. I Sogndal ble baksiden av Blåfjell besøkt en gang til, og Skriki fikk også besøk av oss. Turer med ypperlig skikjøring. Vel og merke var det mye vind som hadde jobbet med snøen i høyden, men skogskjøring var prima.





Vi tok så turen videre til Voss, hvor vi oppsøkte lektor Viken for overnatting. Flott manneoppvartning, Viken! Onsdag dro vi i Vosseanlegget, og inspiserte kald vind og oppkjørt snø, men alltid moro å rase litt rundt. Kvelden benyttet vi til å transportere oss hjem til Bø. Fine dager på vestlandet var over. For egen del ble det en dag på jobb, før turen gikk til Lifjell på fredag. Snøen var av edleste sort, lett og fin. Selv etter hjemkomsten fra dobbelt så lange nedkjøringer, så varmer og gleder Telemarksfjella godt! Bort bra, men hjemme best. Det var dags for siste sving ned mot bilen, livet var på topp, helt til det sa stopp. Smok i bakken, og et verkende knee. En ellers så grei transportetappe på to minutter ble nå til en time med kaving, og stygge tanker om sesongslutt. Så da sitter jeg her, med PC på fanget, beina høyt hevet, og med ferieplaner som trolig må skrinlegges. Men allikevel ved godt mot, jeg vil på hytta!

God vinterferie!

Ps: Se bilder av lilletrøll på hundekjøring forrige helg her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar