fredag 25. februar 2011

unnskyld meg, jeg skal bare pudre nesen


Snøen dalte lett og fin, og strøk blidt mot ruten min, i morges da jeg drømte på min pute.

Men det var ikke tid til å drømme særlig lenge. Storetrøll meldte seg helt frivillig som fyringsvakt og elgvert på hytta, mens jeg, kvelden i forveien, hadde alliert meg med kattekvinnen.

Kattekvinnen og jeg kjørte fra hver vår hytte, henholdsvis Gautefall og Fyresdal, og møttes på skisenteret i Vrådal. Lite folk i bakken, til tross for vinterferie. Desto mer plass å boltre seg på for oss! Og snøen var faktisk like lett og fantastisk som den utgav seg for da jeg gikk til utedoen kvelden i forveien.




”Huck hardt, gi gass og ha pudder på nesetippen hele dagen”, sto det på meldinga jeg fikk fra storetrøll. Og det gjorde vi. Med godt og vel halvmeteren med pudder lettere enn luft, kunne vi kjøre hvor vi ville. På merkelig vis endte vi aldri opp på samme stedet (selv om vi faktisk gikk inn for det – hallo retningssans!). Jeg følte meg som en liten, leken unge der jeg spratt nedover pudderputene i skogen. Det syntes kattekvinnen var en god ting, så vi fortsatte med det resten av dagen, begge to.


En fantastisk dag, rett og slett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar